ما میکروسکوپ نداشیم جناب پرزیدنت


 

  بگذارید سریع بروم سر اصل مطلب . وقت کمی دارم. باید آخرین پیام مکتوبم را برای نسل بعدی بگذارم. نسل انسان منقرض شده است و زمین شاید هزاران سال طول بکشد تا دوباره چهره ی این موجود خونخوار و خونریز و تخریب گر را به چشم خود ببیند. موجودی که خود باعث انقراضش شد و تا آخرین لحظه هم در کوشش خود برای این نابودی چیزی کم نگذاشت. این را از آن جهت می گویم که ماههاست اثری از موجود زنده در اطرافم ندیده ام. منظورم از موجود زنده انسان است وگرنه حیوانات در غیاب انسان بیشتر و بهتر از قبل زاد و ولد کرده اند و جمعیت شان بیشتر شده است.

  ما زمینی ها همیشه فکر می کردیم در اتفاقی پیش بینی نشده و در حمله ای برق آسا از سمت موجودات فضایی نابود و نسل مان منقرض خواهد شد و به همین دلیل همذات پنداری بسیاری می کردیم با قهرمانِ فیلم های تخیلی که در آن یوفوها و سفینه های فضایی در زد و خورد آتشین بودند و سعی داشتند خطر را از زمین و زمینیان دور کنند. موجوداتی فضایی با اشکال عجیب و غریب که دیدن شان ترسناک بود و آنها را قاتلان خود می دیدیم .

  تلسکوپ های غول پیکر به سمت کهکشان های دور دست نشانه رفته بودند. دانشمندان ناسا روز و شب خود را صرف تحلیل معادلات پیچیده می کردند و جستجوهای مداوم برای یافتن اثری از موجودی زنده در فضای بَیکران بالای سرمان تا قبل از اینکه این نامه را بنویسم ادامه داشت. اما همه چیز به یکباره تمام شد و همه ی آن پروژه ها به فراموشی سپرده شد. حتی احتمال برخورد شهاب سنگ ها با زمین دیگر اهمیتی نداشت.

  ما غافل از آن بودیم که روزی موجودی میکروسکوپی نسل ما را از بین خواهد برد. ویروسی که کووید 19 نامگذاری شده بود و از ووهان منتشر شده بود. ووهان جایی است در کشور چین. شاید شمایی که این نوشته را می خوانید سال ها طول بکشد از روی بقایا و آثار تمدن منقرض شده ی ما بفهمید چین کجاست و ایران و هند و پاکستان کجا بوده و موقعیت مکانی آن ها کجا است. و این فرقی به حال ما نخواهد داشت .

 شاید در رسانه هایتان یافتن نشانه هایی از ما بازتاب داشته باشد. شاید اما و اگرهای بسیاری از آغاز و پایان نسل پیش از خود به میان آورید و گمانه زنی های بسیاری بکنید، اما شاید هیچ وقت پی نبرید دلیل انقراض ما علاوه بر این ویروس، مسئولین سهل انگار و بی مبالات و کارنابلد بوده است .

شمایی که این متن به دستتان افتاده است لطفا مراقب خودتان باشید و تاریخ بخوانید و در اعمال و رفتار پیشینیان تان بسیار دقت بکنید . ما ملتی بودیم که کم خواندیم و کم توجه کردیم و همه چیز را به شوخی و تمسخر گرفتیم .

 

                                                                                    امضاء

                                                                  آخرین بازمانده از هجوم ویرس کرونا



نظرات